Thanksgiving 2010...

Har varit ute i fält/undervisat både igår & idag så har inte hunnit uppdatera er på årets Thanksgiving. Så vi kör på ett litet race nu istället. Kalkonen var gigantisk som vanligt, Pauls mamma försökte truga i mig pumpapaj med motiveringen att det inte räknades eftersom hon bara bakad degen i separata små formar åt mig (inget ovanligt där alltså), Megha gjorde entre i vacker klänning & flippflops eftersom hennes tå fortfarande småpumpar blod efter IKEA/Billy incidenten (memo till mig själv, tappa aldrig en bokhylla rakt ner på stortån så att jag 1) bryter tån, 2) klyver den), Pauls pappa drog fram varje trumma de har i huset så att Elsa kunde banka sig tokslut på dem & jag upptäckte en ny favorit i färska dadlar. Årets Thanksgiving outfit var som vanligt lite hemvändar/lilla huset på prärien inspirerad.


What else. Tja, rätt mycket pumpaöl, en himla massa sötpotatis & som traditionen bjuder - insomnande i bilen på vägen tillbaka. Det är de elaka små sätesgnomerna som får mig att tuppa av så fort jag sätter mig i en varm bil efter ett helgmål. Paul fick som seden bjuder bära in allt vårt pick & pack medan jag fortsatte sova & sedan fick han baxa in mig genom dörren. En väldigt lyckad Thanksgiving med andra ord. Sedan var det ju inte lika kul att följa upp festligheterna med en heldag i fält dagen efter. Tänk er själva att pressa julmiddag & sedan tvingas ut i vandringskängor & dubbla ryggsäckar för march mellan 9-17. Extra kul om man adderar 60 studenter till ekvationen... Men jaja, lika bra att motionera bort kalkonen på en gång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0