Det ska ju vara höst & så...

här i Toronto nu. Sista dagen på sommaren var i tisdags. Det verkade dock inte riktigt ha gått in hos vädergudarna, när jag mötte upp Frida för lunch nere i Kensington var det mer än 30 grader ute. Så det var bara att knöla ned jackan i väskan, sporta solglasögon & äta lunchen på uteserveringen. Efter att jag vinkat hejdå drabbades jag av total toklättja/brist på ork & ringde till Paul som var down town & frågade om han ville hjälpa mig att rymma. So, det blev tidig hemgång idag. Inte helt oki, men ibland måste man få vara lite olydig också! Var väldigt skönt att bli upplockad, köpa på oss lite lax & sötpotatis för middag & kika igenom utbudet av höstblommor som Toronto väller över av under den här perioden av året. Jag som älskar hardy mums blir lite stojjig i närheten av dem & vill köpa alla, men vis av erfarenhet håller jag mig i skinnet. Jag brukar döda av dem på en vecka eller så, så för mig gäller prydnadskål & pumpor som höst-dekoration. Fast visst är de himla fina...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0