Mitt liv är helt tragikomiskt...

just nu. Herregud vilken missär det känns som - så mycket att jag bara kan skratta åt eländet. Saker som varit lite jobbiga sedan jag satte fyr på tekokaren: all keso tog slut, likaså tomaterna & kiwin. Samt all tonfisk - det jag levt på de senaste veckorna. Återstod en burk konserverad svamp, brocolli & lite kräftstjärtar. Problemet var bara att det inte fanns någon burköppnare i huset... Helviti. Då gäller det att vara kreativ. Liten skola i hur man öppnar en burk svamp med vad som finns att tillgå: gör först ett hål med en kniv. Helst en stabil kniv med inte alltför spetsig tipp, det suger om man slinter. Brödknivar är utmärkta. Ta sedan vad du än kan hitta som vagt påminner om en konservöppnare & bänd för kung & fosterland. Tada!


Osthyvlar är en fantastisk uppfinning även om de är norska! I övrigt då... Tja. Jag jobbar ju som sagt rätt mycket men det är ju inte utan att jag är grymt uttråkad. Dagens höjdpunkt är min 60 minuterspromenad eftersom det innebär att jag får lyssna på ett avsnitt av sommar i p1. Inte mer än ett, de måste ransoneras de med. So, min fritid ägnas mest åt att lösa korsord & soduko. Fast idag tog båda slut - har jag nämt att jag längtar hem?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0