Ny dag & ett steg närmare...

att få åka hem. Det känns faktiskt mycket bättre idag. Inte för att saker & ting har förändrats speciellt mycket, men bara att det är en dag närmare hemfärd hjälper. Förrutom de uppenbara sakerna så längtar jag tokmycket efter detta:

1) Att kunna gå på toaletten när jag vill, här pallar jag inte att gå ut klockan 4 på morgonen - jag är helt enkelt för rädd
2) Min mjuka men fluffiga kudde där hemma! Kudden här är stenhård & cirka 5 cm tjock, jag har försökt pimpa den lite genom att stoppa in diverse kläder som jag inte använder innanför örngottet med det hjälper väl sådär
3) Middagar som inte består av tonfisk på burk (men försök själv shoppa mat för 10 dagar på 15 minuter - det är grymt svårt när man dessutom vet att man har ett jättelitet kylskåp som enda förvaringsplats)
4) Vin

Sedan saknar jag lite mer specifika saker som inte är relaterade till missären här:

- Sitta i soffan & mysa med Paul, Mammut & tända ljus & titta på någon nedladdad tv-serie
- Åka till vårt lilla lokala bryggeri & köpa var sin ny ölsort för skojs skull
- Handla organiskt kött på St. Lawrence market på lördagar, pipa över gatan & köpa två kassar fyllda av grönsaker för $12 & veta att kvällens middag kommer att bli amazing
- Eller inte känna för att laga mat & köpa hem sushi eller getcurry
- Köpa en chai när helst jag känner för det
- Komma på ett nytt inredningsprojekt i huset & åka runt en hel helg för att scouta prylar & uppslag

... & mycket, mycket mer. Landar på onsdag. Herre gud vad jag längtar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0