Planerar inför helgen...

Fredag & två nya möten på agendan, ett ägnas åt följetången "ordna avdelningens fältresa" & hamnar således i kategorin "men gå & dö" & ett är lunch med en svensk tjej som precis kommit till Toronto. Det senare mötet känns ju klart mer underhållande för att uttrycka det milt... Sedan står kvällen & väger lite, antingen blir det att klättra eller att gå ut för en drink med Megha. Helt ärligt så hade jag nog helst tagit ett pass på väggen följt av lite Jamaican Food & en pumpaöl. Osociallt men sant. Helgen kommer nämligen att bli rätt packad fastän planen var att bara ta det lugnt, så det hade varit skönt att få lite tid för oss själva ikväll. Imorgon blir det nämligen "ryggsäckshajk" för att få in mer kilometer i kängorna, shopping av höstgarderob samt kräftskiva med SWEA & på söndag har Elsa sitt ettårskalas. Mellan dessa saker måste vi också pula in lite husfix. Det ska städas, tvättas & målas. I den sista kategorin befinner sig nämligen våra ny nattygsbord. Hittade dem i en liten antikaffär förra helgen & nu behöver de lite tender loving care. Eller rätt mycket... Oak overload. Jag får typ hobbyrums 70tals vibbar så fort jag tittar på dem.


Ytterligare ett hinder finns innan helgen kan starta - ducka min nya lilla kontorstönt. Han försökte bjuda med mig ut på någon slags BBQ igår & det finns nog inget jag vill så lite som det. Jobba hela helgen, 16 timmar per dag, ligger tex ljusår frammåt på priolistan... Funderar på att köra en exklusiv labbdag så att jag slipper tackla frågan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0