Valet 2010...

är nog förresten det val som jag följt mest av alla de val jag kunnat delta i. Vanligtvis har jag mest suckat & bläddrat förbi allt politikbabbel i rutan, men nu är det plötsligt lite småintressant att följa med i vad de FAKTISKT säger. Återigen spökar alltså "utflyttar genen", den gen som inte aktiveras innan man flyttat ut från Sverige & sedan slår till med full kraft & gör så att man DYRKAR sitt forna hemland & tycker att det är det bästa på hela jorden. Inte konstigt att det gick så bra för oss på 1700-talet, det måste ha varit enormt motiverande att slås för Sverige när man befann sig i leran & missären på den ryska landsbyggden. Innan Poltava då... men jaja, det är en annan historia. Vad jag vill ha sagt är att det där uttrycket om att till & med fan blir kristen när han blir gammal är som en blek variant av utflyttarsjukan. Skicka Ohly till Kyrgyzstan i ett år eller så & det blir folk av honom också..

Kommentarer
Postat av: ma

Ja, det blir en spännande helg! Kramar M



2010-09-16 @ 19:14:30
Postat av: Ida

Vi får hålla tummarna för att majoriteten av Sveriges befolkning är vettiga! :)

2010-09-16 @ 20:22:01
Postat av: Bloglovinbyten - Ja

Detta val är som en stor såpa, men jag röstar grönt för att jag vill inte att vårat land ska fortsätta att trampa på dom som redan ligger.

2010-09-18 @ 14:16:19
URL: http://tvminnen.blogg.se/
Postat av: Ida

He, Sverige trampa på dem som redan ligger... Jojo, det är ju inte alls så att vi alla är grymt bortskämda oavsett vilket parti som sitter vid makten. Men gnälla, det är vi alla grymt bra på oavsett vilka som är i opposition eller inte.

2010-09-19 @ 04:09:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0