Welcome BBQ...

Åh vilken otrolig tur vi hade med vädret idag! Igår ÖSTE det ned något helt galet. Min lunch-date ställde in för att det helt enkelt var för hemskt utomhus & jag, som i & med detta blev strandad utan lunch på geologen, fick kuta ned som en tok till Starbucks. Den lilla turen på 5-10 minuter resulterade i pipande vattenskadade skor & dyngsura jeans. Tack & lov för paraplyer. Anyway, idag var vädret precis det motsatta. Knallblå himmel & sol. Väldigt passande eftersom avdelningens välkomst BBQ stod på agendan. Blev med andra ord en tidig morgon som ägnades åt att skiva mängder av tomater & rödlökar (jippi på den...) samt lassa avsvalnade kakor i bunkar. Blev hallonfylld chokladrulltårta samt en typ av havrekakor med smält choklad på. Rent utseendemässigt påminde de grymt mycket om de absolut bästa kakorna som fanns under min barndom. Dessa bakades av min kompis Sandras mamma & eftersom detta var på den gamla goda tjockistiden så fanns det i princip ingen hejd på hur många jag kunde äta. Nu blir det ju däremot ingenting, så jag får fortsätta sväva i ovisshet om det kanske var samma recept eller inte. Var det det så kan jag ju konstatera att de där extra 30 kilorna som jag bar på inte var så värst otippade, 300 g smör per laddning kakor... Illa.


Men ned gick de hos de andra. Tillsammans med galna mängder hamburgare, öl & läsk. Antar att "gratis", fett & socker är godast.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0