Inte helt klok...

Alltså ett litet tag under dagen undrade jag ju lite över hur sund jag egentligen är... För efter att jag skickat iväg det där mailet vid fyrasnåret hade ju varje normalt funtad person bara "Ah, men heeeerregud! Jag har inte tvättat håret sen i SÖNDAGS!". Jag däremot... ja först tog jag med Mammut ut på strövtåg i trädgården för att blidka mitt samvete för de senaste dagarnas ignorans. Det uppskattades väldeliga!


Sedan lekte vi kurragömma & så joggade jag till Loblaws (10 min bort) & köpte fyra liter mjölk, två byttor glass, två påsar frysta bär en massa annat smått & gott, två plantor till trappen samt en hel melon & så ångade jag tillbaka i sann Ueli-anda. På riktigt, jag powerwalkade tillbaka mässande "Ueli, Ueli, Ueli" i huvudet varje gång jag kände att det kändes tungt... Väl hemma dammade, sopade & dammsög jag hela huset. Moppade köksgolvet, körde två tvättar, tvättade ur krukorna på trappen & körde ner de nya blommorna. Först sen kände jag att det var dags att åtgärda katastrofområdet Ida. Men titta... urk!

Hår ska INTE vara så där platt... Någonsin. Duschen efteråt - ja jag vet inte om jag kan beskriva den som skön, snarare märklig. Jag hade liksom vant mig vid att vara skitig. Får alltså aldrig flytta ut till ett öde torp utan vatten & el för då är det fara å färde att jag helt kalkar igen.

Kommentarer
Postat av: ma

Slutet gott, allt gott - Mammut och matte borstade och rena. Sunkiga dagar och fräschör skapar djuphet i upplevelsen, och påminner oss om att inget är självklart.

2011-04-16 @ 08:56:51
Postat av: Ida

Ja & sparar på vattenräkningen! :)

2011-04-16 @ 17:06:47
Postat av: ma

Vattenräkning - kom att tänka på att vi nu har borrat in två hål för bergvärme. Vi fick en bra offert och bestämde då att sluta slava under Skellefteå Kraft. Berget under huset är prima och borrningen gick utan problem på två dagar. Mycket arbete kvarstår men det känns bra så här långt. M

2011-04-16 @ 22:13:25
Postat av: Ida

Ja du sa det senast vi pratade. Hur fungerar den här lösningen, behöver ni kompletera med solceller?

2011-04-16 @ 23:35:54
Postat av: ma

Nej, eftersom vi har två borrhål på 210 m djup. Detta var en av poängena. I det förra förslaget, med ett borrhål, skulle hela sydväggen täckas med solceller och trots det ev behov av vindraft eller stödel kvarstå! M

2011-04-17 @ 16:32:41
Postat av: Ida

Ja det första förslaget var det tokigaste jag någonsin hört. Hoppas att resten av installationen ska gå bra nu!

2011-04-18 @ 03:43:37
Postat av: ma

Ja, håll tummarna. I längden utgör nämligen låga uppvärmingskostnader högre försäljningsvärde på huset. Det kan bli klirr i samtliga sparbössor! M

2011-04-18 @ 19:05:01
Postat av: Ida

Jag håller tummarna, men också för att jag tror att pappa fått ett bryt om det inte fungerar! :)

2011-04-18 @ 19:35:39
Postat av: ma

Tacka för det!:)

2011-04-18 @ 22:04:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0