Men vakna då!

Oh jag vill att Paul ska vakna! Klockan är tio & han sover fortfarande - vilket jag i & för sig kan förstå eftersom vi inte kom i säng förrän klockan 2. Hade nämligen Therese på middag & tiden bara sprang iväg. Så jag begriper ju att han är trött, men... han har utlovat äventyr idag & eftersom han vägrat tala om vad vi ska göra så håller jag naturligtvis på att spricka av nyfikenhet. Dessutom har jag liksom avverkat alla moment på min "saker som Ida gillar att göra i sin ensamhet på morgonen" lista & nu vill jag ha sällskap. Mina två timmar av ensamhet har varit trevliga - frukost, bloggläsande, Mammutborstande på trappen & blompyssel...

Min fina lilla primula!
Men nu har jag fått nog. Brottas med tanken på att gå upp till sovrummet & bända upp hans ögonlock, precis som Magnus gjorde med mig när han var riktigt liten. Något måste göras nu - action!

Kommentarer
Postat av: ma

Eller gör som du när du var liten och borstade med tandborsten den sovande faderns fotsulor. Resultatet; snabbaste uppstigning med 100%:ig vakenhet genom tiderna.

PS: Ta Mammuts tandborste och försäkra retriten.

2011-04-02 @ 16:18:48
Postat av: Ida

Haha! Gjort & det fungerade! Man ska alltid lyssna på mamma!

2011-04-02 @ 16:34:14
Postat av: ma

Äsch - enl din far var det en diskborste! Kramar

2011-04-02 @ 20:48:27
Postat av: Ida

Men neeej - han har ju rätt nu när du säger det! Jaha, men då får vi väl köra "uppvak version nummer 2" imorgon. :)

2011-04-03 @ 00:52:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0