Helgfrukost...

Flyger ju ut till Seattle redan imorgon & lämnar Paul & Mammut ensamma i huset. Eftersom Mammut enbart livnär sig på Royal Canin & light mjukmat faller all mat i kylskåpet på Paul att konsumera. Dessvärre klarar Paul i princip enbart av att komponera ihop två rätter. Flingor med bär & mjölk på morgonen, peanutbutter sandwich till lunch & middag. En hel massa mat kommer således att gå ut medan jag är borta - däribland all min goda grekiska yoghurt. Så jag uppoffrar min vanliga weetabix frukost idag & försöker få bort lite av yoghurten istället. Vissa "äta ur kylskåpet" uppoffringar är trevligare än andra - jag kan inte direkt påstå att jag led av den här frukosten...


Plain yoghurt, vanilj & blåbär. Enda smaken jag inte fick in - mango/apelsin - kändes lite för mycket efterrätt vid sjusnåret på morgonen. Vi tar den imorgon istället, man vet ju aldrig - flygtur & allt, lika bra att leva vilt medan man kan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0