Remember, it's not a competition...

Last night in the sofa...

Paul - So we're having our eye exams tomorrow.
Moi - Yupp!
Paul - Um, and we do remember that this is an exam right? Not a competition?
Moi - For sure!

Dagens inplanerade lunch för mig - morötter, spenat & ägg. Peanutbutter sandwich för Paul. Um, vi får ju se vem som presterar bäst!


Perfekt, i mitt sök på temat "mat som förbättrar synen" finner jag även vin - "Wine, in Moderation"! Jag som gått runt & trott att enda fördelen med ett glas vin är att saker & ting blir lite vackrare (beer googles)!

Kommentarer
Postat av: Jo

Såg precis idag på ett program där en amerikansk dietist sade att mörk choklad eller ett glas vin kan fungera som ett utmärkt snack. Ibland säger ändå amerikanerna vettiga saker =)

2011-08-25 @ 16:56:48
Postat av: Ida

& vet du Jo - mörk choklad ska även ha en positiv inverkan på synen! Så det fungerar inte för mig, men för dig är det här ju utmärkta nyheter!



Fast sedan har du nog ganska bra påbrå för god syn... stridspiloter brukar ju inte direkt vara kända som glasögonormar... :)

2011-08-25 @ 17:07:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0