Snälla jet lag - lämna min kropp!

Hjälp - fixar inget idag. Är så trött att det bara går runt i huvudet, jetlag är ett sant gissel. Vid sex-nåret var jag så mycket fågelholk att konceptet "middag" kändes lika hanterbart som ett 8000 meters hinderlopp. Insåg att jag hade tre alternativ: gå & lägga mig, beställa hämtmat eller ta en promenad & rensa skallen. Så vi stapplade oss ut på en 3 km vända som precis lyckades få mig så pigg att jag lyckades stjälpa ner lite kyckling, äpplen & citron i en stekpanna tillsammans med lite honung & montrealpeppar. Sedan skålade vi över advokatframgångarna i ett glas rött.


Nu är klockan nio & jag fixar inte att fokusera blicken tillräckligt länge för att inte se saker i multipla upplagor. Lite småjobbigt, för går jag & lägger mig nu lär jag väl vakna vid tretiden. Måste. Härda. Ut!

Kommentarer
Postat av: ma

Igår hade jag en dag då jag t o m somnade mitt på dagen, och det händer inte ofta. Jag tror att det handlar dels om all den ansträngning kroppen har utsatts för och läkningen därefetr samt all efter- arbete med uppackning och tvättandet. Jag tror att jag har kört 10 tvättmaskiner, minst. M

2011-08-16 @ 15:36:42
Postat av: Ida

Ja kroppen läker fortfarande. Jag är nästan tillbaka till utgångsläget medan Paul fortfarande dras med trilskade knän.



Fast 10 tvättar?! Hur blev det så många? Jag konstaterade nyss att fyra dagars hike med noll klädbyten är himla praktiskt ur kläddtvättningssyfte!

2011-08-16 @ 18:34:23
Postat av: ma

Dels det vanliga plus sängkläderna och handdukarna för flera personer och därtill Mgs kläder och det vi hade på vandringsturen. Men nu är allt fixat! M

2011-08-18 @ 18:44:49
Postat av: Ida

Right... du åkte på att tvätta våra sängkläder plus Magnus prylar. Det förklarar saken. Själva packade vi upp resväskor där bara hälften av kläderna använts + två påsar lerigt, svettigt jox som luktade apa.

2011-08-18 @ 19:56:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0