A little piece of home...

Paket nummer två från farmor var en riktig höjdare!


Även om det var svårt att öppna... Presenten kom nämligen i en liten dekorerad ask vars lock satt som berget.

Alltså, det var som om någon gått lös med en tub kirurglim på den. Slet så att jag blev blå innan locket tillslut gav upp med ett litet plopp & jag ÄNTLIGEN kunde stilla min nyfikenhet...

Ett par örhängen - vilket man aldrig kan få för många av. De har ju en irriterande ovana att försvinna lite titt som tätt. Jag skyller helt & hållet på små katter som inte kan hålla tassarna i styr...

Det allra bästa var att örhängerna var den där typen av samesmycken som är gjorda av tenn. De är så vansinnigt fina, glittar av bara tusan & så är man helt ensam om dem. I alla fall på den här sidan Atlanten!

Små linneor som påminner mig om norrlandsmarkerna där jag växte upp... så så fina!

Mina pärlor från Gran Canaria åkte genast av - klart jag måste sporta Sverige i mesta möjliga mån under dagens potluck på avdelningen! Tanken är ju att det ska vara ett internationellt julfirande, så det här passar perfekt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0