IKEA vs Ralph Lauren...

Eftersom jag är svensk så är jag automatiskt värmeljusberoende. Jo för så är det, svenskar är ta mig tusan helt tokiga i värmeljus. Första jag gör på morgonen under vinterhalvåret? Tända ljusen på vardagsrumsbordet. Om det går att äta middag utan värmeljus? Nej. Kolla runt bland svenska bloggar & jag slår vad om att 95% av dem kommer att ha åtminstonde ett inlägg tillägnat ljus. Själv är jag hooked på mysighetsfaktor - det varma ljuset, de svajande lågorna. Doften är sekundär (förrutom när det gäller bivaxljus, då blir jag sniffberoende), så jag nöjer mig med IKEA-ljus. Det ska ju ändå bara eldas upp, så det känns lite onödigt att lägga en massa pengar på det hela. Fast jag har förstått att alla inte delar den här något avslappnade attityden. Nope, det ska vara klass på ljusen - & nu har jag mitt första ljus med lite snitts!

Adventspresent från vår vän Christina. Nu återstår att se om jag konverterar & blir ljus-snobb!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0