Afternoon butt cloth ride...

Ja, eller stjärtlapp på svenska då. Blev så himla glad när jag fick syn på stjärtlapparna att jag inte riktigt tänkte mig för utan utropade just "butt cloth!" - något som folk tyckte var väldigt underhållande. Men skrattar först som skrattar sist, för när det gällde stjärtlappsracet så vann jag! Ingen åkte längre än vad jag gjorde & det är naturligtvis vad som räknas.


Alex (som står på knä på fotot) stod dock för dagens största spektakel då han lyckades trilla rakt på ansiktet när han skulle gå upp för backen. Med tanke på att detta var en av de absolut brantaste pulkabackar jag någonsin åkt så är det ganska talangfyllt att de fact stå på näsan när man är på väg upp & inte på väg ner... Anyway, fläskläppen till trots, Alex var snabbt på det igen & körde någon slags konstig form av bobåkande tillsammans med Jaime (liggande) & Janet (i turkost bakom Alex). Själv kände jag inte riktigt för att bunta ihop mig med högen utan åkte lite mer stillsam pulka under resten av eftermiddagen. Sedan blev det tokvarm chilli med massa guacamole & öl hemma hos Ron & Helen. En rätt så perfekt dag med andra ord.

Kommentarer
Postat av: ma

Det ser ut att ni hade kul!

2011-02-13 @ 19:24:46
Postat av: Ida

Kul men kallt! Det blåste isvindar - så Paul & jag flydde in på ett litet kafé ett tag för att komma undan det värsta.

2011-02-13 @ 22:04:32
Postat av: ma

Ja, kallt! Var tvungen för andra gången denna vinter att dra på "vattenråttan" för att kunna ta mig till jobbet. Termometern sjunker igen under -30, som värst hade någon haft -37 grader i morse. M

2011-02-14 @ 20:11:46
Postat av: Ida

VA! Minus 37? Fy jäklar vad kallt! Jag hade nog inte gått till jobbet en sådan dag. Å andra sidan, jag gissar att sabben inte riktigt vill gå...

2011-02-15 @ 03:38:14
Postat av: ma

En av kollegorna, som kör en tjusig Subaru, fick gå till jobbet då bilen stod pall. Däremot är Gammskabben en riktig pärla i kylan, trogen som en häst, enl pa. Men Saab är ju en BIL! M

2011-02-16 @ 21:56:53
Postat av: Ida

Det verkar ju onekligen som om inget kan ta död på den plåtburken... :)

2011-02-17 @ 03:14:52
Postat av: ma

Ja, men det är rent hemskt hur den har sköts. Senast jag åkte i den med pa höll jag inte på att kunna stänga dörren då handtaget på passagerarsidan hade flygit sin kos. Bara för att nämna en grej! M

2011-02-17 @ 19:54:44
Postat av: Ida

Nej men gud! Inte ens handtag längre?! Komemr aldrig att glömma när vi skulle hämta upp Bella på flygplatsen med den & typ inget fungerade-jätteroligt!

2011-02-17 @ 23:45:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0