Blodvite!

Lyckades dessvärre klanta mig något alldeles när jag diskade undan lite mellan olika middagsmoment & en av våra fina Bodum koppar åkte all världens väg. På något vänster lyckades jag skära mig på kuppen, har ingen aning hur det gick till - men helt plötsligt stod jag där med vasken full av glas & ett finger som bara pumpade blod. Så det blev tryck & högläge...


Paul drog igång värsta räddningsaktionen & insisterade på antibakteriella krämer, handen över huvudet & noll middagsinvolvering annat än att diktera vad som behövde göras. Tänk vad lite blod kan göra! I mean, checka vad som landade på tallriken efter att jag lekt slavdrivare...

Fläskfilé inlindad i prosciutto, fylld med vårlök & svamp, samt mos baserat på palsternacka & kålrot. Plus en liten sherrybaserad sås & babyspenat på det hela. Helt klart värt att donera lite blod för!

Kommentarer
Postat av: ma

Så synd att pa är i branschen. Det behövs mycket blod innan hans gräns för omhändertagande av blödande anhöriga höjs på den där nivån - ev blodpudding... M

2011-02-26 @ 08:51:53
Postat av: Ida

Jo det krävs ju lite mer för pappa... :) Paul blir VÄLDIGT omhändertagande så fort någon gör sig illa, vill helst att man ska sitta ned & ta det lugnt medan han fixar det som måste fixas.

2011-02-26 @ 17:47:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0