Dry hands - treatment #1

Jag tror på riktigt att jag har världens torraste händer på vintern. De är som fnöske, torrare än torrast. De kunde inte ha varit torrare så om jag choppat av dem, förvarat dem i saltlake i ett halvår & sedan hängt upp dem för vädring i Sahara. De är med andra ord katastrofala. Jag försöker smörja med hudkräm, men dels har jag aldrig varit en sån där lotion-tjej (ni vet, den typen av människor som tycker att det är lyx att smörja in sig med kräm... jag tycker att det är så tråkigt att jag lika gärna kan para ihop udda sockor) & dels fungerar det inte så bra. Som bäst luktar det lite smågott ett tag utan att göra så mycket till eller från, som värst får mina stackars labbar en chock & puffar upp sig. Nu känner jag dock att något måste göras & följaktligen kördes ett litet googlesök på huskurer. Först ut i min strävan mot lena fina händer - honungsmetoden. Väldigt enkelt, blöt bara händerna, häll på lite flytande honung & låt verka i fem minuter.


Betyg: tja, de blev kanske lite mjukare - så vi säger väl en tvåa. Inga underverk direkt. Dessutom kändes det väl lite halvdant att hälla massa honung över mina händer när jag vet att dagens honung faktiskt innehåller pesticider som de stackars bina fått från besprutade växter. Min kommentar till Paul "So - here we goes, honey with a sprinkle of neurotoxins - straight into the open cracks on my skin!". Nja, blir till att söka vidare, fast jag tror att jag håller mig till djurvärlden även i runda två.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0