Hundförslag...

Mamma - jag har gått runt & funderat på vilken hundras du skulle kunna skaffa dig när du väl är fri från grottekvarnen. En lapphund hade kanske kunnat vara ett alternativ, så kan den användas för jakt också, men vad säger du om en samojed? Inte för stora, lugna i temperamentet & passar bra i fjällmiljö. Har bara hört bra saker om den här rasen & jag tror att det gått att få in en valp i kattflocken utan större problem. Sedan är det bara att vänja den vid att bära saker, du kan ta med den till Ica & låta den frakta hem keso & andra nyttigheter till dig & pappa! :)

Kommentarer
Postat av: ma

Vet du, att jag hade lite funderingar på en lapphund eller någon typ av spets. Samojeden anges ev vara en polarras med spets i. Oh, vad hjärtat började klappa i bröstet! M

2011-02-09 @ 18:31:36
Postat av: Ida

Visst är de fina! Josefins syster Johanna har en & jag har nog aldrig hört så många fina saker om någon annan hund! Sedan passar den ju in rätt bra rent utseendemässigt i kattkompaniet. :)

2011-02-09 @ 19:45:32
Postat av: ma

Något att tänka på, så klart!

2011-02-09 @ 21:23:16
Postat av: Ida

Ja det ÄR ju ett litet tag kvar tills du slutar jobba, så det finns gott om tid att tänka igenom frågan. Fast jag tycker att någon typ av spets/polarhund hade passat dig perfekt!

2011-02-10 @ 04:14:05
Postat av: ma

Det är det. Men när jag har sett bilderna på samojeden skulle jag vilja ha den nu med det samma, men det gör jag ju inte!

2011-02-11 @ 22:05:10
Postat av: Ida

Jag älskar dig mamma! När jag kikade runt på bilderna kände jag bara "åh, tänk om mamma kunde skaffa en valp nu i sommar så att vi kan vara med & titta på den hos uppfödaren!". :)

2011-02-12 @ 00:09:04
Postat av: ma

Oh, om det kunde vara så. En valp kräver dock att jag är med den hemma i några månader innan den lämnas ensam längre stunder. I år har jag 3 veckor semester i aug och en i nov, och då skall vi ju...

Det är bra att jag hittar och får goda skäl för att flytta hundbeslutet längre fram i tiden. Ett gott skäl är bl a den finska/svensk lapphunden.

Vi kanske kan kolla valpar när ni är här, men jag är rädd för att då springer valpen in i huset för mig. Massor med kramar

2011-02-12 @ 10:33:55
Postat av: Ida

Ja men vi får väl helt enkelt bestämma att den dagen du börjar kolla runt på hunder på allvar - då kommer vi upp & kikar tillsammans med dig. Att kika på små djur i förväg är som du säger väldigt riskabelt. Vi skulle ju bara titta på Mammut den dagen vi åkte upp till hans uppfödare & det vi ju hur det slutade... :)

2011-02-12 @ 18:13:24
Postat av: Anonym

That`s it! Men när jag väl bestämt mig vill jag gärna ha er och pa med. M

2011-02-12 @ 20:03:47
Postat av: Ida

Tummis på det!

2011-02-13 @ 03:09:13
Postat av: ma

Japp!

2011-02-13 @ 19:23:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0