Making plans but doing little...

SWEA-tanter på ingång om några timmar så Paul & jag sitter i soffan & tänker småstressat på hur vi borde gå upp NU & dra igång helgens städprojekt. Inte bara det, här ska lagas daal (indisk linssoppa) att bjuda på & till det behöver ingredienser shoppas. Om cirka tre timmar dyker de upp & än så länge involverar den enda ansträngningen från min sida en slapp liten tur ut till komposten.

Det är ju så skönt att bara sitta i soffan, småtjattra om ditt & datt, googla recept till vår lilla alla hjärtans dag middag imorgon & bara mysa. Farligt mysigt - för så avprogrammerad från Sverige är jag inte att jag kan bjuda hem folk utan att fixa innan. Oki, inte så att jag städar ur skåpen eller tar tag i källaren för några ynka timmar, men vissa saker måste definitivt fixas. Köket måste få sig en omgång, lika så hall, vardagsrum, trappan upp till badrummet & så badrummet själv... Här ska gnuggas tandkrämsfläckar!

Fast... soffan är ju helt fantastiskt skön & så finns det ju alltid intressanta saker att kika på (major habegär - julklapp julen 2011 någon?).

Kommentarer
Postat av: ma

Kommer de hem till dig - f d östermalmsdamerna? M

2011-02-13 @ 19:26:11
Postat av: Ida

Japp det gör det. Vi har alla tidningsmöten hemma hos mig, vilket passar mig rätt bra. Dels får vi städat i huset innan & så behöver jag inte kuska ut till deras villor. Perfekt!

2011-02-13 @ 22:05:53
Postat av: ma

Så kan man se på det hela också - inte dumt! M med de 4-benta sänder er de bästa Valentin-kramarna.

2011-02-14 @ 20:06:34
Postat av: Ida

Ja, allt som får en tvingad till att städa är bättre än att tvinga sig själv. Vi är rätt bra på det, men det blir aldrig så rent & fint som när vi väntar folk... :)



Kramar mottagna & en massa sända i retur!

2011-02-15 @ 03:35:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0