Men gud så trött jag är...

Idag gick mitt gympa pass så ebarmeligt långsamt att det var rent pinsamt. Som en stelopererad plåtrobot skackade jag mig upp på min stepbräda & så ner igen. En gång kändes som om det räckte mer än väl... oändliga repetitioner & 40 minuter senare skrek kroppen. Så imorgon ställer jag in den boxklass jag tänkt gå på & kör poolen istället. Finns väl inget mer humant mot kroppen i träningsväg. Oavsett vad man har för skavanker - kan man inte ens köra ett långsamt pass i en simbassäng, ja då VILL man inte göra något åt sin situation. Anyway. Är i vilket fall grymt slutkörd i kroppen ikväll & känner mig väl mest så här...


Dock är det bara att spärra upp ögongluggarna & pressa in lite mer information i skallen. Just nu står fenologi på dagordningen. För den intresserade kan jag berätta att våren i Europa kommer 1.4-3.1 dagar tidigare mot för vad den gjorde för 10 år sedan & att europeiska fåglar i regel börjar förökar sig 1.9 till 4.8 dagar innan "normen". Hepp, så vet ni det - ingen anledning alltså att plugga Nature för någon annan än moi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0