Onda ben & motivation...

Ouch vad ont jag har i benen efter Pauls & min springtur till bion med efterföljande prommis hem! 15 kilometer på under två & en halv timme är förvisso helt oki resultat i sig, men däremot är det inte lika bra att vi båda struttar runt med stela ben så här två dagar senare. Vi måste ju palla minst det dubbla, med full packning & i fjällterräng i sommar - tre dagar i sträck. Bättring behövs alltså! Så, fastän en liten röst inom mig piper om att det varit trevligt att skippa det där inplanerade simpasset & komma hem lite tidigare idag så är ju det alternativet bara att glömma. 40 vändor i poolen är inte speciellt jobbigt, i alla fall inte när jag väl är där. Tänk att det ska vara så sjukt svårt att finna motivation ibland... Jag vet ju att jag kommer att vara så glad & nöjd när jag väl sjunker ner i soffan någon gång vid halv nio ikväll - till skillnad mot om jag skippar passet, då kommer jag bara att känna mig obekväm. Ändå så vill jag just nu mest ingenting & allra minst vill jag sitta här på avdelningen i ytterligare två timmar innan jag kan byta om till bikini. Det är i dessa stunder jag behöver tänka på saker & ting som motiverar mig. Sverigeresan är lite för långt bort ännu - slutet på sommaren känns evighetslångt bort när det snöar ute & det enda som håller mig varm är min Canada Goose jacka. So. What then? Kanske en ny cykel till våren? Paul & jag håller på & dra upp sommarprojekt för de närmsta fem åren & en av de saker vi funderat på är att cykla genom Sverige. Har knappt tagit ett endaste litet tramp sedan jag lämnade Lund 2007 - så det hade ju kanske varit en bra sak att införskaffa. Eller ridlektioner - drömmer ju om att åka till Argentina & rida, klättra i berg, äta gigantiska biffar & dricka vin...

Oki - till första 1 april senast måste jag komma på något roligt/lyxigt/välförtjänt. Det blir mitt första löfte så här 2011. FAST. Då måste jag fixa minst 3 träningspass i veckan, annars blir det nada.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0