PANIK!

Megha ringde igårkväll för att önska gott nytt år & prata lite strunt. Efter cirkus 25 minuter berättar hon att hon bokat sin biljett tillbaka till Toronto. Ankomst tisdag. Vi måste träffas säger hon, så att jag kan hämta upp mina nycklar. Jag tänker febrilt... varför har vi hennes nycklar nu igen? Sedan slår det mig, någonstanns där i feberdimman lovade jag att vi skulle vattna hennes blommor under julhelgen. Inte en enda gång under de efterföljande två veckorna har Paul eller jag varit där... Tjugo i nio igårkväll bredsladdar vi alltså in framför Meghas hus, springer upp för trappen & räddar vad som räddas kan. Tack & lov har hon bara tre växter: en orkidée, ett bonsai träd & en palm. Palmen mådde sämst. Dock inte tillräckligt dåligt för att vi kände att vi måste följa upp med back up plan B, dvs åka ut till IKEA & köpa på oss nya växter att byta med. Nope, istället kör vi på plan A - vi kommer att förklara att det varit galna temperaturväxlingar i lägenheten under julen & att vi dessvärre inte kunde göra så mkt åt det, därav de... ehum...enstaka bruna bladen. Jag tänker att Paul får stå för bortförklarandet, mitt poker face är nämligen totalt uruselt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0