Reroute!

Kvart över tolv kläckte jag ur mig att jag tyckte att vi borde gå & se på film. Gå i ordets sanna bemärkelse. Närmsta bio ligger 14 minuters bilväg bort eller 1h & 23 minuter enligt google maps om man går. Så det var min plan, gå fram & tillbaka till bion. Problemet var bara det att vi ville se Tangled som började 13.25... Satan i gatan vilken fajt mot klockan det blev! Som vi precis förlorade eftersom vår rutt genom parken inte riktigt gick som vi hoppats - en ispropp hade gått någonstanns uppströms i natt & gjorde så att vår vanliga lilla gångbana förvandlats till en issjö. Detta ledde till en detour upp i undervegetationen, fajtandes ton av grenar, nedfallna träd, slutningar med lera, you name it. Sinkade oss med minst 15 minuter & gjorde att filmen rullat i en minut när vi kom fram till kassorna. Surt. However, sånt är livet. Så vi körde på "Little Fockers" istället & tröstade oss med att det gav oss tid att faktiskt beställa var sin hink med iste/swamp water. Jag halsade hela min istehink i ett svep, så just nu är ett tempo på 7 km i timmen tydligen lite för mycket för mitt system. Måste bli bättring på det... Efter en timme & 15 minuters promenix hem kände jag att det där hemmapizzabaket faktiskt får vänta till en annan dag - så vi körde på Jamaican food & splittade en öl. Sweet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0