Snowshoeing!

Massa snö i kombination med att vi ju faktiskt befinner oss i Canada innebär att denna söndagen kommer att ägnas åt snowshoeing! Paul fick ett par splitt nya av mig i julklapp & jag har fått låna Sandras (!!!). So, nu ska här bestämmas vilket spår vi ska satsa på & sedan är det bara att tillverka matsäck, koka lite choklad & dra ut på äventyr! Önskar bara att en skogaholmslimpa kunde dimpa ner här på något mirakulöst sätt - då hade det verkligen känts som utflykt när man var liten! Eller sån där spiralkorv som farfar brukade köpa när vi var ute & pimplade... & varm oboy ur grälla plastkoppar. Åh, nostalgi! Oki, kvällens middag måste gå i svenska tecken - måste få en liten dos av hemlandet!

Uppdatering: Eh... dagens attack av språkförbistring - försöker förklara för Paul att jag lider av lite hemlängtan "And grandpa always brough this specific sausage when we were out pimpling and the there was warm chocolate from..." Pimpling?? Inte helt rätt där. Jag tror att Paul kommer att reta mig för resten av livet så fort ice fishing dyker upp som samtalsämne...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0