A quiet minute every hour...

Tillbaka i Toronto igen. Helgen har varit intensiv som vanligt, men med avbrott för nyheter på radion varje timme. Fastän vi är så långt ute på vichan att man vanligtvis bara får "lantnyheter", som knappt täcker mer än sjöfylla & lokala festivaler, så sipprade nyheten om vad som hänt i Norge in. När vi lämnade Toronto på fredagen fanns det fortfarande väldigt lite information att tillgå, så första gången de nämde ett dödstal på lördagsmorgonen bara skrek jag. Så fruktansvär hemskt, menlöst & bottenlöst sorgligt. Efter det stannade arbetet upp varje heltimme för att lyssna på de senaste uppdateringarna. Har stått blixstilla med händerna i diskbaljan, fryst mitt i ett sop av muslort, stoppat kånkandet av gipsskivor & bara önskat önskat att jag hört fel tidigare, att nyheterna inte är sanna. Mitt i allt detta hemska så är jag så otroligt glad för att jag är hemma i Lycksele om bara en vecka - är så tacksam för min familj & för att jag snart får krama om dem igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0