Dagens middagsexperiment...

Vi åker ju upp till stugan imorgon & där är det super om man har en liten bunke med "restsallad" att falla tillbaka på om man är för trött för att laga något från skratch. Så jag experimenterar lite med konceptet - idag blev det bulgursallad med äpple, fänkål & dill, samt citron, olivolja & lite honung + obligatoriskt salt & peppar. Helt klart godkänd kombo, men den känns inte så där "tröstmat" & det är det jag är ute efter. Ni vet, man är så där trött att man håller på att kollapsa över maten - då vill man inte sitta & äta något krispigt, nej då vill man ha mjuk geggig mat som inte kräver att man tuggar det mer än två gånger. DET är vad jag är ute efter.


Anyway... vill man prova en annorlunda lax rekommenderar jag dagens version. För två personer (300 g lax) mortlade jag ihop 1/2 msk anisfrön, 1/2 råsocker & 1 tsk salt - dumpade på & bakade i ugnen ca 15 min.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0