Extreme heat!

Det har ju varit lite varmt de senaste dagarna - lite bastu över staden för att vara helt ärlig. Så pass att Toronto nu officielt utfärdat en "Extreme heat" varning. Hm... ingen som jag känner hade nog direkt uppskattat att jag plingat på & bara "hej äldre isolerade människa, dricker du nog med vatten"... så jag skippar den biten. Däremot kan jag ju konstatera att jag är grymt lycklig över att vi har AC här. Hjälp vad hemskt det hade varit att bo i Isoldes lilla hus nu!

Argh - insåg precis att jag måste lämna tillbaka en bok på vårt bibliotek senast den 21a. Idag är det redan för sent, så då är det bara att pallra sig iväg ut imorgon istället. I 38 GRADERS VÄRME - fast med luftfuktigheten så kommer det att kännas som... 48C. Hulk, vill inte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0