Men orka...

Åh så trött jag blir på Pauls mamma. Igår skickade vi iväg vår rapport över helgens stugjobb, inklusive en lista på vad som måste göras härnäst. Men istället för ett positivt svar fick vi världens gnällmail tillbaka från henne.

Det är alldeles för mycket jobb, det kommer att kosta för mycket, det är lika bra att ge upp...

Ge upp? Jaha - & göra vad då? Låtsas om att stället inte finns i tio år till men ändå gnälla om det så fort det ges tillfälle? Eller sälja det för ingenting eftersom ingen vettig människa kommer att vilja köpa det? News for you, varannan gård där uppe är till salu & de flesta är i bra mycket bättre skick.

Som vanligt när jag måste hantera den mer manodepresiva delen av Pauls familj tröstar jag mig med två saker: 1) att Paul & hans pappa är världens finaste; 2) att min familj är konsekventa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0