Skadedjur...

Oväntat skadedjursfokus på den här måndagen.

1) När vi drog ner den där väggen i helgen så sprang det runt paniska myror på insidan. Det där har rullat runt i Pauls huvud sedan dess & nu har han kommit fram till att det troligtvis rör sig om snickarmyror. Perfekt... precis vad vi behöver där ute. Blir ju ett roligt litet projekt att försöka bli av med dem. Jag tänker att vi kanske kan ta dit en sån där jättestålkula & knocka ner hela kåken...
2) Men inte nog med det! Nej, jag upptäckte nyss att Paul drabbades av plötslig hjärndöd igårkväll - han slängde nämligen helgens kompostavfall i den vanliga soptunnan. Den som inte är skyddad från tvättbjörnar... Så jag har precis roat mig med att skyndsamt städa vår & grannens avfart. Oki, jag kunde leva med att plocka upp allehanda brödskalkar - men förnedringen att tvingas sopa upp använda tamponger från grannens avfart... Det hade jag kunnat leva utan.
3) Naturlish så fanns det även en ledsen banan i samma påse - vår sophink är numera hemvist för varenda bananfluga i södra Ontario.Nej, i södra Canada...

Om jag tänker ta itu med den efterföljande saneringen? Nej men jag skulle väl inte tro det. Det blir något Paul kan roa sig med ikväll. Mr Bleach får helt enkelt svida om till shorts & lägga "Mr skura ur soptunnan från mög" till sitt CV.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0