Wild raspberries...

Stugans trädgård är ju en katastrofzon utan dess like - men en sak som verkar palla med allt ogräs & ceder är hallonen. Oki, de gör inte jättebra ifrån sig, men tillräckligt för att jag ska kunna plocka ett bär eller två medan jag arbetar. Väldigt uppskattat! Solvarma hallon måste vara bland det godaste som finns.


Allra godast är hallonen hemma på de norrländska kalhyggerna - små & störiga att plocka, speciellt om man som jag hela tiden ängsligt måste spana efter björn, men rent smakmässigt klår de alla stora trädgårdsvarianter!

Kommentarer
Postat av: ma

Är de vilda, eller förvildade, hallon?

2011-07-16 @ 20:50:15
Postat av: Jo

Just i detta nu göra jag och syster en hallonpaj, iofs med hallon från vår kusins trädgård men det blir gott ändå =)

2011-07-17 @ 20:16:34
Postat av: Ida

Ma - trädgårdshallon som numera växer vilt, så det är väl något slags mellanting. :)



Jo - åh, hallonsmulpaj... En av de få saker jag saknar från "the fat days"!

2011-07-18 @ 05:07:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0