Inte mycket för världen...

Införskaffade en liten gräslöksplanta igår som jag planterade ut idag. Nu när jag ser den så här på kort inser jag ju att den ser grymt ynklig ut, men jag är likväl väldigt nöjd! Joao planterar mest citronmelis i vår trädgård & den vet jag inte riktigt vad jag ska göra av. Nej tacka vet jag gräslök! Dessutom har jag höga förhoppningar om att den ska överleva - detta med tanke på att den klarar sig år från år i mina föräldrars grönsaksland. Inget ont om mammas trädgårdskunskaper här inte, men snarare ett bevis på enorm tålighet om man fixar växtzon 6.


Kommentarer
Postat av: ma

Bra val, den kommer att överleva och är jättegott på laxen eller sillen till midsommarn. M

2011-06-08 @ 21:55:48
Postat av: Ida

Hjälp vad jag snurrat runt den lilla krukan med vatten hela dagen, i plus 34 kroknar ALLT. Nu ska det bli lite svalare så jag hoppas att den ska ta sig nu.



Kram!

2011-06-09 @ 05:23:56
Postat av: ma

Har ni så varmt? Här i V-botten har vi ett högtryck som kommer att ge en tropisk natt i natt. Men f o m söndag kommer regnat att dominera. M

2011-06-10 @ 21:41:19
Postat av: Ida

Som sagt, vi hade så varmt. Hade också gärna velat ha lite tropisk kvällsvärme!

2011-06-10 @ 22:22:17
Postat av: Jo

Angående citronmelis, den kan du ha till lax eller annan fisk =)

2011-06-12 @ 12:25:45
Postat av: Ida

Oh, det måste jag testa! Tack för tipset!

2011-06-13 @ 07:09:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0