Kan man BLI mer Betty Draper?

Pauls pappa skickade just en bunt kort till mig från midsommar...


Det är kanske inte något alla fattat än, men förkläde är absolut det kommande it plagget. Här bär jag ett specialimporterat förkläde från skandinavien i rustikt linnetyg & med motiv inspirerat av prunkande trädgårdar. Självklart i en naturnära färgskala som tar upp basfärgen i min klänning men samtidigt bryter av för att motverka ett alltför grält intryck.

Eller så är det så att man sällan faller så mycket in i könsroller så som när man ska ordna fest. Paul spände upp presseningstak i trädgården & riggade ölpumpen, spikade upp tavlor & kånkade bord. Jag blandade sallader, bröt knäckebröd & matade ut västerbottenspajer & köttbullar till massorna & vet ni vad - jag ägnar hundra gånger hellre min tid på att vara Stepford Wife parodi än att "slås för jämnställdhet" & tvingas skrapa ut stekflottet ur grillen eller släpa runt på 20 liters fat med öl.

Fast - jag tittar på bilderna & måste skratta, för jag kände mig lite som Betty Draper minus cigaretterna!

Kommentarer
Postat av: Jo

Ni verkar verkligen haft en härlig midsommar och jag önskar att jag hade kunnat vara där. Men, jag hade en trevlig dag/kväll jag med om än lite mindre format(vi var tre pers =)) Jag hade på mig mitt nya fina halsband som jag glömt säga har kommit fram till mig och jag tackar så jättemkt!



När är det ni kommer till Sverige och kommer ni stanna till i hufvudstaden? Jag har lyckats lura till mig en madrass eller ett rum i nån vecka kring v28-29. Är det då ni kommer?



Stor sommarkram!

2011-06-26 @ 19:18:33
Postat av: Ida

& vi önskar att du varit här!



Super att halsbandet kommit fram, alltid skönt att höra att Canada Post sent om sider gjort sitt jobb. :)



Vecka 28-29... när är det? Vi kommer i slutet av juni. Kram!

2011-06-27 @ 21:48:09
Postat av: Jo

Alltså, slutet av juni är ju nu... =) Nu är det v. 26. Jag kommer alltså att vara kvar i stan i ca 2-3 veckor. Vilka datum kommer ni vara här?



Kram!

2011-06-28 @ 13:18:29
Postat av: Ida

Suck, huvudet var inte riktigt med där... Jag menar naturligtvis i slutet av juli - så om en månad. Vilket dessvärre innebär att vi kommer att missa dig. Eftersom vi bara är hemma en snabbis, lite drygt två veckor, kan vi inte heller köra ner till Kisa. Apa också.

2011-06-28 @ 14:10:51
Postat av: Jo

Jaha, jag trodde det var i början av juli ni skulle komma. Hmm, hur ska vi göra då då? Men jag kanske kan komma upp en sväng ändå. Ska kolla med min kompis jag ska låna madrassplats av ifall jag kan låna då med. Men jag behöver datum, är du rädd att skriva det här på bloggen kan du skicka det i ett mail =)



Buss o kran!

2011-06-28 @ 20:12:37
Postat av: Ida

Nej vi försöker ju i regel komma upp till födelsedagarna. Jag basunerar ut datumen så fort biljetterna är bokade... för det måste jag ju lite skämmigt & småstressat erkänna att de ännu inte är...

2011-06-28 @ 21:19:20
Postat av: Jo

Ok, hör av dig så fort du vet =)

2011-06-29 @ 21:47:56
Postat av: Ida

Absolut, puss!

2011-06-29 @ 22:13:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0