Skrock...

Om jag tror att jag kommer att vinna på min lott bara för att jag blev träffad av fågelbajs? Njet. Det känns som sånt där typiskt skrock för att få en att må lite bättre över något som i grunden är rätt surt. Typ som att man säger att det är tur om det regnar i ens brudkrona... Det känns ju bara som att det är något man hittat på för att muntra upp ledsna brudpar som fått flytta in hela festen på den dammiga logen.


Men ändå... Om någon främmande människa säger åt mig att köpa en lott så fungerar inte den rationella delen av mitt huvud, då föds det där hoppet om ett liv i lättja. So, nu håller vi tummarna för att mina $10 faller väl ut på fredag!

Kommentarer
Postat av: ma

Just det, det där hoppet om att ... får oss människor att tappa vettet! Varför gör vi det så lätt i dessa lägen, när vi ändå vet oddsen? Och t o m en mindre vinst kan tända lågan igen. M

PS: Tummen upp för fredagsdragning!

2011-06-14 @ 18:36:56
Postat av: Ida

Ja egentligen borde jag ju inte, Martin har förklarat att det är lönlöst att hålla på med lotter & han har ju ändå en PhD i statistik... Men hoppet, det finns där!

2011-06-14 @ 19:58:55
Postat av: ma

Ja, enl statistiken är chansen att vinna liten men det tycks ha liten inverkan på människan. Mänskliga faktorer som "hoppet" och "turen" kanske inte låter sig mätas med statistiska metoder.

2011-06-15 @ 21:11:39
Postat av: Ida

Hopp, ja det tror jag att vi alla lever lite på!



Kram!

2011-06-16 @ 15:52:22
Postat av: ma

Det sägs ju att hoppet är det sista vi lämnar ifrån oss.

2011-06-16 @ 21:16:30
Postat av: Ida

Ja så håll tummarna ikväll! Tycket att jag förtjänar en liten vinst efter den där kackan i håret!

2011-06-17 @ 14:23:31
Postat av: ma

Ikväll, upp med tummarna!

2011-06-17 @ 20:17:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0