10 minuter...

av min morgon, innan frukost, dedikerar jag åt hemmaträning. Väldigt enkelt: plankan, ett hundra (pilatesövning), lite benlyft & så hantlarna på det. Inget jättekomplicerat alltså. Fast ändå, varje morgon när jag kommer in i vardagsrummet så vill jag liksom bara ignorera de där tio minuterna. Strunta i alltihop & kuta in i köket & pillra med min frukost istället. Det är då som det är så bra att påminna sig själv om att saker & ting inte alltid behöver vara så himla roliga. För om precis allt ska vara kul, träning inräknat, så blir nog inte så mycket gjort. Av någon. Dessutom är det motivation nog att tänka på att "back in the fat old days" så hade jag absolut fallit för frestelsen & bangat. Jag har skrivit det många gånger förrut, men att tappa alla den där vikten är det bästa jag någonsin gjort. En av de saker som jag känner att det före med sig är just drivkraft. Så medan jag ligger där på golvet & pinar mig i plankan så är det faktiskt rätt skönt att veta vilken lång resa det faktiskt varit till de här darrande underarmarna. Tio minuter som gör mig starkare på alla sätt - helt klart värt att senarelägga frukosten för!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0