Behöver uppmuntran...

Inte för att föredraget gick dåligt eller så... men just nu känner jag mig väldigt långt ifrån Sverige. Som vanligt vid den här tiden på året, jo det verkar ju ha blivit lite av en trend, så kan jag inte låta bli att undra hur mitt liv sett ut om jag aldrig dragit hit... & nej, jag ångrar inte att jag tog beslutet att flytta Canada - men jag önskar bara att det funnits ett alternativ att leva en... tja, tre parallela liv. Det hade varit fin fint... Anyway. Försökte muntra upp mig med lite flashigare middag samt bubbel ikväll & det fungerade på en punkt - avokadosås. Måste provas!

Oki, jag vet att allt på tallriken ser grönt ut & det är ju lite olyckligt, att färgkoordinera maten är inte tipp topp ur ett rent estetiskt perspektiv & det är heller inte särskilt bra rent hälsomässigt. Vi behöver en blandad kompott av antioxidanter & genom att välja olikfärgade grönsaker är det lättare att se till att man får i sig allt det man behöver. MEN, nu råkade vi bara ha haricot verts & babyspenat hemma & jag orkade faktiskt inte åka & köpa något annat - så då fick det bli som det blev. I vilket fall - såsen var ta mig tusan höjdpunkten på den här dagen. Eller de senaste två dagarna i alla fall, sedan jag blev utan svenskt sällskap...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0