Ethiopian dinner!

Oj vad trevligt det kan vara med namnsdag! Bjöd på mina små chokladmacrons på avdelningen & mötte sedan upp Paul för min namnsdagsmiddag. Som liten fick jag ju alltid önska mig min favoritmat men här blev det istället ett restaurangbesök & INTE sushi för ovanlighetens skull. Vi har nämligen varit nyfikna på etiopisk mat hur länge som helst & nu kände vi att det var dags att testa något nytt. Helt annan matupplevelse än vad jag är van vid - här åt man inte ens med pinnar. Nope, all mat kommer in på ett jättestort bröd/pannkaka & så äter man med händerna. Jättegott & jätteroligt. Extra roligt eftersom vi tog var sitt glas jäst honungsvin till! Sedan kom vi hem & testade ännu en ny sak, tandblekningsstrips! Alltså små engångs "plåster" som man klistrar på tänderna 30 minuter om dagen i en två veckor eller så.


Tanken här är ju att vi inom en snar framtid ska se fräscha & fina ut, men fram tills dess har vi istället sjukt roligt åt varandras smurfblå leenden. Lättroade...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0