Livet kan vara komplicerat...

Utan att nämna namn här, men en nära vän bad mig idag att förvalta hans mobiltelefon i en vecka. Allt för att fejka att han bytt nummer så att hans ex måste söka upp honom om hon vill ha fortsatt kontakt med honom. Alltså, jag har inte alla detaljer på långa vägar - men det känns ju något... tja, långsökt. Varför inte bara sätta sig ner & skriva ett brev, eller vänta på henne utanför jobbet & fråga om hon har lust att ta en kopp te & bara prata lite? Eller, är det så fel att göra saker utan att de behöver vara så komplicerade? Jag säger inte att jag har gjort rätt i alla lägen eller kommer att göra det i fortsättningen heller, men en sak vet jag & det är att saker & ting oftast är nog komplicerade som de är. Helt utan att man går in & kokar ihop värsta Sunset Beach plotten. Nope, i lite småsvajjiga förhållanden är det alltid bra att försöka hålla saker & ting så rakt som det bara går. Inte smida planer som fått Mata Hari att se ut som en oskyldig skolflicka. Inte ljuga så att man faller igenom helt på egen hand. Inte gå & trycka på sånt som man ändå vet kommer att komma ut på något sätt.

Kommentarer
Postat av: ma

Stackars karl...

2011-03-17 @ 21:36:52
Postat av: Ida

Japp. Det är en absolut idiotisk plan, men som vän är det bara att stötta på vad sätt som går. Fast jag har försökt lite lätt sådär att föreslå en annan utväg. Vi får helt enkelt se hur det går.

2011-03-17 @ 22:14:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0