Sightseeing in Toronto...

PDAC så massa geologer i stan, däribland Åsa & Johan! Eftersom Johan var upptagen med jobb hela dagen agerade Paul & jag guider till Åsa. Vädret var dessvärre uselt, så Toronto visade inte upp sig från sin bästa sida, men vi lyckades få in lite trevligheter i alla fall. St Lawrence Market, Starbucks, rundtur i Kensington market, sushi till lunch samt ett besök på Canadian Tire. Det senare på önskemål av Åsa som växte upp i Canada - lite oväntat utflyktsmål så där. Fast, jag klagar inte - bra mycket trevligare än att behöva kuska ut till det annars obligatoriska Niagara Falls!

Efter att vi släppt av Åsa & snabbkramat om Johan åkte vi hem & hade skypedate med lillebror. När han tacklade av vid femtiden Svensk tid kröp vi ner i soffan & tittade på RED (väldigt rolig, ett tips om man är lite trött & flammsig) följt av radarbilderna över stormen. I princip hela östkusten är ett enda stormmoln. Jag tänker att morgondagens promenad kanske kan bytas ut mot lite husstäd...

Kommentarer
Postat av: sQ

Pdac? Inte en bekant bokstavskombo :) Men vad kul att det är bekanta geologer i stan! Hälsa om ni ses igen :)

2011-03-07 @ 21:40:43
Postat av: sQ

Pdac? Det var ingen bekant bokstavskombo :) Men vad kul att det är bekanta geologer i stan! Hälsa om ni ses igen :)

2011-03-07 @ 21:44:06
Postat av: Ida

PDAC - Prospectors and Developers Association of Canada. Med cirka 23000 registrerade deltagare så hade det ju varit lite underligt om man inte känt någon. I år är det bästa året så här långt i mängden personer jag känner - Åsa, Johan, Mattias & Rasmus. Önskar bara att jag hade haft lite mer tid med dem...

2011-03-08 @ 14:11:35
Postat av: Ida

Men du! Nästa år, då kan väl du se till att få lite representationsuppdrag & komma hit?! Flyga lite på företagets bekostnad & bli tipsy med mig på gratis alkohol!

2011-03-08 @ 14:13:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0