Subway meltdown...

Skulle ju egentligen ha gått på SWEA möte ikväll men så ställdes alla norrutgående tåg in. Så där stod jag & en kvantiljon andra människor på Yonge (knutpunkten i Torontos tunnelbanesystem) mitt i värsta rusningstid utan någon möjlighet att ta oss norrut annat än med buss. Det var helt galet mycket folk, så där att man vaggar när man går & alla var sönderstressade helt bortom rim & reson. Insåg ganska snabbt att det skulle bli totalt slagsmål om de få extrainsatta bussar som fanns till förfogande. Drog därför hem istället. Till Paul, Mammut, kalkonbiffar & te i soffan med filt. Samt en massa gos naturligtvis.


Ibland gör det alltså inte så jättemycket om man tvingas ändra sina planer pga havererad kommunaltraffik...

Kommentarer
Postat av: ma

Sover "gobiten" nu på morgonkvisten, undrar Wilma, Silly och Totte. Tass

2011-03-29 @ 21:11:26
Postat av: Ida

Nja. Kring sju vill han vanligtvis ha ACTION men jag har börjat gå upp en 15-20 min tidigare (lättare nu när det är ljust på morgonen) så då gör det inte så mycket. Fast på helgen hade det ju varit kul att få sova åtminstonde till 8...

2011-03-30 @ 03:58:27
Postat av: ma

En bra sak med helgerna är just det att man får bestämma själv om man går upp med tuppen eller faller i tonårsbeteendet - och det är OK!

2011-03-31 @ 19:07:01
Postat av: Ida

Ja fast det får ju inte jag - Mammut skiljer inte på vardag & helg. Så jag går upp kring sju 365 dagar om året. Kan bara känna hur skönt det hade varit om jag en enda dag kunnat få tillbaka den där förmågan att sova fram till fyra på eftermiddagen som jag hade när jag var 15!

2011-04-01 @ 03:40:34
Postat av: ma

Delat ansvar är inte så dumt och mkt svenskt, d v s 365 tillfällen kan bli 183, fördelat på matte och husse. Kram

2011-04-01 @ 22:11:33
Postat av: Ida

Förvisso - men nu vaknar jag i regel mycket tidigare än Paul i vilket fall. Så det faller sig ganska naturligt att jag tar morgonpasset. Speciellt som jag alltid slocknar tidigare på kvällen & lämnar honom med all disk...

2011-04-02 @ 08:29:13
Postat av: ma

Jag är rädd om dig. Kram

2011-04-02 @ 09:14:50
Postat av: Ida

Det vet jag mamma & det är en fantastisk känsla. Kram!

2011-04-02 @ 16:19:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0