VÅR!

Nej men vad mycket vår det blev alldeles plötsligt! Så pass att vi var tvugna att ta ut mumu i trädgården för lite bortborstande av vinterpäls...


Um... ser ni vad katten lider...

Sedan upptäckte jag detta...

Videkissar! Eller, jag vet egentligen inte vad det är för något... Det växer i vår trädgård, är lite för stort för att vara vide & jag har inget som helst minne av hur det ser ut på sommaren. MEN. Det spelar inte så stor roll, för vårigt - det är det oavsett! Mitt i mitt videkisshispande dök en liten ekorre upp på andra sidan staketet - mycket spännande!

Mammut fick någon typ av spänningsöverslag - så då kändes det lämpligt att packa ihop oss & dra in i huset igen. Där jag rensade frysen & kylen & Paul tippade ut gammat jox i avloppet. Äldsta fyndet, en burk oliver från 2009. Tycker inte att det var så värst farligt med andra ord. Jag har varit med om värre kylskåpstömningar i mina dagar. Jag kommer nog aldrig glömma byttan med köttfärssås som jag hittade hos en kompis hemma i Lycksele. Möglet var så tjockt att vi var tvungna att borra ett litet hål för att ens se vad som kunde gömma sig där nere i djupet. Ljudet när den köttfärssåsen lämnade sin plastbunke - en enda låååångdragen våt smack. Hurv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0