Overachiever...

Ja man kan ju argumentera att det är lite knäppt att ställa sig & baka sitt eget bröd när man ska ha närmare tio pers över på middag. MEN. Det gör ju hela huset så mycket mer välkomnande om man möts av doften från varmt nygräddat bröd! Så, det var det jag gjorde igår någon gång där vid femtiden!


Blev morotsbröd den här gången - massa morötter.

Har inte rivit morötter på evigheter & hade helt glömt bort hur mycket jag avskyr rivjärn. Fy vilket jobbigt gammalt tortyrredskap. En halv knoge blev jag av med. Om det var vär det? Jo, det tycker jag - fast jag hade gärna haft lite mer smak på brödet. Lite mer brödkrydda alltså om jag gör om just detta receptet. Vilket jag nog inte gör, att testa nya saker är liksom själva kicken för mig när jag lagar mat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0