Wasabifest!

Naturligtvis måste sannslösa gratisladdningar med pengar firas! Så det blev sushi till middag idag - nere på favoriten "Sushi on Bloor". Knatade ner dit på mindre än 90 minuter (8 km) & sedan frossade Paul, Martin & jag i ton av rå fisk. För att hålla på god gammal tradition, som säger att om vi tre ses för sushi så måste Paul & jag tävla om vem som klarar av mest wasabi med minst minspel, avslutades kvällen med var sin wasabispäckad sushibit...


Ladda!

Lite nervös väntan medan respektive sushibit drar åt sig lite soya - frågan är naturligtvis "hur smärtsamt kommer det att bli?".

In med hela biten i munnen, allt på en gång! Pauls reaktion kommer ögonblickligen. Min, nej den kom aldrig. Jag fattar ärligt talat inte vad som hände där, kanske att jag är i ett flow just nu - ett som gör mig imun mot allt som potentiellt skulle kunna göra livet lite kasst...

Paul däremot...ujuju... gud vad jag & Martin skrattade åt hans små panikviftande händer.

Nepp men det kändes ju skönt att gå vinnande ur striden!

Kommentarer
Postat av: ma

Du ser ju helt oförstörd ut, men med något rundare kinder. M

2011-05-22 @ 17:38:13
Postat av: Ida

Ja det var jättekonstigt! Hade på så galet mycket wasabi att jag var supernervös, men så hände inget. Satt där & tuggade & tänkte "nu kommer det" men nada... Väldigt märkligt!

2011-05-22 @ 18:16:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0