Won't kiss toads...

Paul kom alldeles nyss in i köket med kupade händer - släppte genast allt kökspyssel för att skynda över & se vad för sött han tagit med in till mig. En liten padda! Ingen groda alltså, men jag känner mig ganska nöjd med Paul så jag tror att jag skippat prinsen även om han kommit in med en äkta liten gröngroda. I vilket fall, både Paul & jag tyckte att den lilla paddan var så grymt söt - så när den lite småklumpigt hoppade ur Pauls händer & ner på köksbordet så skrattade vi bara. Men sedan... ja sedan fick den lilla paddan eld i baken & skuttade iväg för glatta livet. Rakt ut i intet. Paddor verkar inte ha speciellt bra känsla för det här med stup/bordsslut. Paul skrek, jag skrek! Paddan skrek nog lite tyst inom sig innan den daskade ner i golvet. Sedan satt den bara där i chock.

Vi återbördade den sedan till friheten - paddor & inomhusmiljöer är uppenbarligen inte särskilt kompatibla.

Kommentarer
Postat av: ma

Tur att Mammut inte hann sätta klorna i prinsen. Jag har spånat i R-viken efter grodyngel men än är de inte kläckta. M

2011-05-22 @ 17:57:53
Postat av: Ida

Gråmulen dag så han ligger & sover - vilket nog var tur! Han har aldrig sett en padda förrut men jag tror nog att den genererat rejält med intresse!

2011-05-22 @ 18:09:52
Postat av: ma

Mgs kompis Terry var här över veckoslutet och Totte skulle bara in i rummet (ditt) och bekanta sig med honom. Tyvärr är det inte alltid enbart kul med katterna. Mgs andra kompis kunde överhuvudtagen inte vara hos oss någon längre stund p g a sin kattallergi. Trist, M

2011-05-22 @ 18:52:22
Postat av: Ida

Ja men det är ju därför man inte blir kompis med folk som är allergiska! :)



Jasså, Totte var nyfiken!

2011-05-22 @ 22:44:52
Postat av: ma

Ja, det minimerar så klart problemen. M

2011-05-23 @ 21:23:47
Postat av: Ida

Um, man får inte vara dum!

2011-05-23 @ 23:05:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0