Every bone aches...

Herregud vilken gårdag. Jag har tillverkade säkert 20 liter rödbetssallad, tvingades se min bästa arbetare halvt hugga av sig ett finger under citronskärande & portionerade ut ett par hundra köttbullar. Sedan städade jag undan slagfältet, åkte till Alpina Klubbens årsmöte & delade ut priserna i deras lotteri. Drack två glas öl & blev alldeles yr i huvudet. Alkohol med noll mat i kroppen är inte ett bra koncept. Det vet jag ju... men så lätt att glömma när man är lite förvirrad pga matbrist. Måste försöka schemalägga någon form av mer ordentlig lunchpaus idag...

Om 90 minuter drar det hela igång igen. Med ännu mer "NU ÄR DET JUL IGEN" i högtalarna, ännu mer folkdansare i ljusgula byxor med hängig bak, ännu mer starkglögg & dessvärre ännu mer rödbetssallad. Vill inte se en rödbeta under det närmsta halvåret efter den här helgen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0