I'm a sailor...

eller i alla fall måste jag ha varit en i ett tidigare liv. För hur förklarar man annars det faktum att jag gick helt bananas på Tommy Hilfiger igår. Det fanns liksom ingen annan färgkombo än marint/vitt i min värld, allt annat bara suddades ut & blev grådassigt ludd i ögonvrån. Första kapet - kofta med stora bruna knappar & omlottkrage...


Följt av ränder & guldknappar - jag tror mig ana vart inspirationen kommer ifrån...

Sista inköpet från Tommy - vitt med omlottkrage, & jag blir lite osäker... Jag inser att jag även har en sjuklig dragning till omlottkragar. Som helt & hållet bottnar i filmen "Sju år i Tibet" - närmare bestämt från scenen där Brad Pitt/Heinrich Harrer ubertyskt (jaja... österike om man ska vara noga) säger hejdå till sin fru på tågstationen.

Så frågan är kanske inte om jag var en seglare i ett tidigare liv... snarare om jag var kvinna...

Kommentarer
Postat av: Jo

Måste nog säga kvinna =) Men att få inspiration från vackra filmer (ok, jag säger det väl då: snygga män) är inte helt fel =)



Kram!

2011-12-02 @ 00:40:19
Postat av: Ida

Jo jag lutar nog åt det hållet trots allt.



Önskar att vi inte hade behövt åka så tidigt den 1 januari, i annat fall hade vi kunnat titta på Ivanhoe tillsammas! Inte för att Ivanhoe är snygg för fem öre, men det är verkligen en film jag älskar!

2011-12-02 @ 04:55:01
Postat av: Jo

"Rhhebeckhha" Svårt att få till med bokstäver... poängen är att han verkligen andas ut det =)



Och ja, det hade varit jättekul. Hur dags måste ni åka?

2011-12-02 @ 16:18:14
Postat av: Ida

Rebecka var klart bäst, lady Rowena var ju ett sånt våp. Dessvärre lämnar vi landet vid lunch, så jag tror inte att det går att få ihop. Buhu... saknar Ivanhoe!

2011-12-02 @ 16:26:07
Postat av: Jo

http://www.iwatchmoviesonline.eu/movies/ivanhoe-1952/ Fast det här är den äldre med Elizabeth Taylor som Rebecca. Men ändå kanske bättre än inget =)



Kram!

2011-12-03 @ 11:15:55
Postat av: Ida

Fast den har jag inte sett så det hade faktiskt varit kul! Dessutom så älskar jag ju Elizabeth Taylor!

2011-12-03 @ 14:38:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0