In the pretty flower world!

Tanken var ju att kitta upp oss på trappdekorationer. Det falerade lite. Däremot fick vi tag på en gigantisk julstjärna (den rosa till vänster... Paul är en tapper man), en julkaktus & bark till att plantera om våra orkidéer.


& så plockgodis i form av amaryllislökar!

Åh, amaryllishimmel! Svindyr himmel, men så värt - köpte på oss två. En mörkt rödlila & en helt fantastisk vit med "dubbelklockor". Dessutom fick vi råd från en alldeles fantastisk gay man om hur vi kan få våra amaryllislökar att överleva från år till år. Så jag ser våra $30 dollarslökar som investeringar - sånna saker som vi kan testamentera vidare till eventuella barnbarn.

Kommentarer
Postat av: Matilda

Sv: Iris är också en riktig hörngnagare och den i sovrumsfönstret är... inte fullt så spetsig längre. Det lyser fint genom fler hål än de stjärnformade, om vi säger så. Vardagsrumsfönstret är dock inte lika häftigt som sovrumsfönstret, så den ser lite mer okej ut.

2011-11-27 @ 13:38:53
URL: http://matildalovisa.blogspot.com
Postat av: Ida

Riktigt så illa har Mammut inte tuktat vår stjärna än - den är fortfarande spetsig. Fast förbättrad, flera små hål har nämligen tillkommit. Katter sätter lätt sin lilla touch på inredningen, du ska se vår vardagsrumsmatta...

2011-11-27 @ 16:14:45
Postat av: Matilda

Kanske överdrev, går fortfarande att se att det är en stjärna efter jag hjälpte till lite på traven förra året med tejp när de spetsiga ändarna höll på att ryka och hamna i kattlådan istället...

2011-11-27 @ 17:46:33
URL: http://matildalovisa.blogspot.com
Postat av: Ida

Haha! Gud vad jag känner igen mig! Dels i det att man lätt överdriver de små livens bedrifter. Dels i vad som kan tänkas hamna i kattlådan. Min skogis i Lund (Totte, som nu bor hos mamma & pappa) hade typ dille på att äta Q-tips. Det insåg jag först när jag såg "resterna"... :)

2011-11-27 @ 21:00:50
Postat av: Matilda

Hahaha... fresh ;)

2011-11-28 @ 17:56:14
URL: http://matildalovisa.blogspot.com
Postat av: Ida

Um jätte. Dessutom brukade han stjäla Q-tips & gömma dem på olika ställen. Däribland inne i kattlådan. Så kunde han sitta där & knapra medan han uträttade sina behov...

2011-11-28 @ 19:05:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0