Idag dog skABBen...

Idag hände något stort i familjen Jansson - Skabben dog. Skabben är den SAAB jag växte upp med, den bil vi haft så länge att jag bara knappt kan komma ihåg när vi fick den. Skabben har varit med om mycket. Barnspyor, katter som panikkissat på sig, påkörning av renhasor, inbrott, stöld & återförening. Mänden jular som skabben har tuffat fram längs öde norrlandsvägar är oräkneliga. Alltid ackompanierat av tjatter eftersom radion var död sedan länge... Åh vad jag hatade den bilen varma sommardagar, men åh vad mycket glädje den gav. Som den gången vi hämtade upp Magnus söta vän Bella på flygplatsen & två utav tre möjliga dörrar var ur funktion - jag skrattade så att jag grät. Skabben var en egen bil, men med egenheter följer personlighet & med personlighet tillkommer något helt alldeles eget & extra. Skabben var ingen vanlig bil, skabben var en familjemedlem på gott & ont.

Vila ifrid skabben - må du skumpa på i bilhimlen med hela säten & ett fungerande kassetdäck.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0