Thankful for...

Denna soliga underbart fina Thanksgivingsöndag vill jag lista ett par saker jag är verkligen är tacksam för:

1) Samhörigheten jag & Paul har, det är så underbart skönt att ha någon i sitt liv som man kan dela allt med
2) Min fina familj, som stöttar & bär upp - den bästa grunden jag kunde ha fått att stå på
3) Vänner, gamla som nya - alla som man kan skratta tillsammans med
4) Mammut, tänk att lite fluff kan göra en så glad
5) Min oräddhet, eller avsaknad av förmågan att se problem i saker & ting, åh vad det underlättar & gör att man kan ta för sig!
6) Att jag kan fortsätta mina PhD-studier
7) Att jag inte blir utkastad från Canada utan kan stanna här tills jag själv väljer att lämna landet
8) Att jag lärt mig virka
9) Att jag äntligen konstruerat min "transferfunction"
10) Att gårdagens kalkon inte blev torr, nu behövs det bara att Pauls mammas kalkon blir fnösketorr & jag kommer verkligen att känna att den där Ironchef titeln var välförtjänt
11) Att Mammut just puffade åt Paul när Paul hotade honom med sprayflaskan - attitude, we like it!
12) Att jag är smal, det där extra kalkonkilot till trots.
13) Crasto duro
14) Hemlagad tranbärssås med Cointreau
15) Vårt hem - min borg!
16) Att Paul alltid dammsuger så att jag aldrig behöver ägna mig åt den helvetssysslan
17) Frusen mango
18) Starbucks, det bästa staterna producerat
19) Sverige. Bara så där i ren allmänhet, gud vad jag lärt mig uppskatta hemlandet sedan jag flyttade ifrån det!
20) Livet.

Kommentarer
Postat av: ma

Always look at the bright side of life ... Kram

2011-10-10 @ 19:51:34
Postat av: Ida

Eller hur, jag tror att det är tvunget! Kram!

2011-10-11 @ 12:46:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0