Earth Day!

Dagen har ägnats åt projekt "Utrota Garlic Mustard"... Vi har dragit garlic mustard i hundratal i vår lokala park.


Eländet tar liksom aldrig slut, vilket jag i & för sig antar är hela poängen med att vara en invasive species. Så vi ryckte & ryckte & ryckte & tillslut kände vi att vi faktiskt gjort lite skillnad, high fivade med våra jordiga trädgårdshandskar & beslutade oss för att knata hem. Dessvärre tog vi en liten detour & knatade in i ett helt FÄLT av garlic mustard. Deppigt. Dividerade kring vad vi skulle göra & beslutade oss sedan för att se realistiskt på det hela - det finns liksom inte en chans att vi lyckas utrota eländet helt själva på en enda förmiddag. Sure, mamma hade nog klarat av det - men vi har inte tillräckligt mycket sisu. So, vi åkte till Starbucks & köpte frapps istället...

Kommentarer
Postat av: ma

Tänker du på kampen mellan mig och hundlokan! Jag är närmare seger och utan att använda kemiska medel. Men någon slutlig seger blir det aldrig, ett litet över- tag på sin höjd. Vars motivation och kämpaglöd kommer ifrån vet jag inte riktigt, men sisu är väl inbyggt i generan. Kram

2012-04-23 @ 19:41:25
Postat av: Ida

Hudlokan & alarna bakom huset! Vad jag minns så var det INTE ett fint litet parklandskap där bara för ett par år sedan! :) KRAM!

2012-04-23 @ 19:43:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0