Mini roses...

Mer om gårdagskvällen om ett litet tag, men lite snabbt så kan jag säga att den gick över förväntan bra!

Pauls föräldrar tog med ett par presenter till oss (hade verkligen inte förväntat mig förlovningspresenter, men det är ett trevligt koncept tycker jag!), bland annat en liten miniatyr ros. Världens flashback till när jag gick på mellanstadiet i Lycksele & ALLA tjejer skulle ha en mini-ros. Ju mindre desto bättre. Hade man inte minst en miniatyr-ros på flickrummet så var man SÅ ute. Jag minns hur jag spenderade mina sparpengar på de där små rosorna & hur förtvivlad jag blev när de alla dog antingen av massiva bladlusangrepp (vart kommer de små kräken ifrån?) eller så torkade de liksom ihop till fnöske bara på en natt. Gud så hopplösa de var & troligtvis är... ändå, de slår ann nostalginerven - så jag älskar dem i alla fall. Har snurrat runt halva morgonen med vårt nytillskott, oförmögen att besluta mig för den optimala placeringen.


Det lutar åt mitt nattduksbord - så att jag kan njuta av dem när jag vaknar på morgonen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0